Dzisiaj jest: Środa, 24 lipca 2019 rok


 

 

8.8.                  Transport wodny[1]

 

CHARAKTERYSTYKA

RZEKA WARTA

przepływ przez Poznań odcinkiem km]

15

szerokość szlaku żeglownego [m]

30 – 40

stan wody [m]

SSW – 2,0  NNW – 1,26

przepływ wody [m3/s]

SSQ – 73,9  NNQ – 32,2

Inne

uregulowany bieg (kamień, faszyna, ostrogi, płotki),

umocnione nadbrzeże długości 600m,

SSW, SSQ – średnia wartość, NNW, NNQ – najniższa wartość obserwowana

 

 

Śródlądowa droga wodna Warty stanowi element krajowego i europejskiego systemu dróg wodnych. W ostatnim dwudziestoleciu postępuje proces jej dekapitalizacji, a żegluga śród­lądowa nie jest wykorzystywana jako środek transportu towarów i osób. Próbą jej aktywizacji jest obecnie opracowywany projekt mpzp dla portu rzecznego w rejonie Czapnicy - dla obsługi jedno­stek związanych z utrzymaniem Warty. Ponadto, w rejonie Łęgów Dębińskich wybudowano przy­stań dla Zakładów H. Cegielski, w celu transportu wodą produktów o gabarytach niemożliwych do przewozu innymi środkami transportu.

 

 



[1]dane liczbowe - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, 2000r.